PKP SKM w Trójmieście Sp. z o.o. przypomina, że:
Zawarcie umowy następuje przez nabycie biletu na przejazd lub przwóz ( niezależnie od wybranego kanału dystrybucji) bądź nabycie i skasowanie biletu kartkowego do kasownika.
Podróżny musi:
Ø SKASOWAĆ BILET KARTKOWY PRZED WEJŚCIEM DO POCIĄGU - kasowniki znajdują się w tunelu,budynku dworca bądź na peronie,
Ø POSIADAĆ WAŻNY BILET NA PRZEJAZD/DOKUMENT UPRAWNIAJĄCY DO KORZYSTANIA Z BILETU ULGOWEGO, zachować go do kontroli i okazać na każde żądanie upoważnionego do kontroli pracownika,
Ø SPRAWDZIĆ CZY POSIADA WŁAŚCIWY BILET (nominał biletu/relacja/data) - odległości pomiędzy stacjami i ceny biletów znajdują się na kasownikach,
Ø W PRZYPADKU NIESKASOWANIA/BRAKU BILETU, AWARII AUTOMATU BILETOWEGO -zgłosić się do kierownika pociągu/konduktora/upoważnionego do kontroli w celu nabycia lub skasowania biletu niezwłocznie po wejściu do pociągu, przy czym zobowiązany jest wejść do pociągu pierwszymi drzwiami licząc od czoła pociągu,a w przypadku nieobecności ww. w tej, części pociągu -oczekiwać na jego przybycie. Opłata za skasowanie/wydanie biletu od stacji lub przystanku, gdzie znajduje się czynna kasa biletowa wynosi 2,80zł.
Nie można:
Ø ŁĄCZYĆ BILETÓW KARTKOWYCH,biletów z automatów biletowych,biletów zakupionych za pośrednictwem telefonu komórkowego lub za pośrednictwem platformy internetowej w celu uzyskania kwoty odpowiadającej cenie biletu na przejazd,
Ø BILETÓW KARTKOWYCH,biletów z automatów biletowych,biletów zakupionych za pośrednictwem telefonu komórkowego lub za pośrednictwem platformy internetowej traktować jako dopłat do biletów jednorazowych i miesięcznych,
Ø KORZYSTAĆ Z PRZEJAZDU NA PODSTAWIE BILETU ULGOWEGO bez posiadania ważnego dokumentu poświadczającego uprawnienia do ulgi,
Ø DOKONYWAĆ PRZERW W PODRÓŻY przy przejazdach na podstawie biletów jednorazowych.
Gdy osoba uprawniona do kontroli biletów wystawi wezwanie należy:
Ø ODEBRAĆ WEZWANIE, nie odebrane i nie podpisane wezwanie nie powoduje zaniechania dochodzenia należności przez przewoźnika,
Ø ZAPOZNAĆ SIĘ Z POUCZENIEM - w uzasadnionych przypadkach istnieje możliwość przesłania (złożenia) odwołania,
Ø Do odwołania DOŁĄCZYĆ kopie dokumentów (zgodnie z pouczeniem na wezwaniu).
- Reklamacji bez zawarcia umowy przewozu - nie rozpatruje się.
- Zapłata za wezwanie w ciągu 7 dni następujących po sobie (licząc od dnia następnego po wystawieniu) powoduje obniżenie kwoty wezwania o 45%.
- W razie nieuregulowania należności wynikających z wezwania przewoźnik może dokonać sprzedaży wierzytelności firmie windykacyjnej.
Szczegółowe przepisy:
Regulamin przewozu osób, rzeczy i zwierząt przez PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o. (RPO-SKM)- dostępny na stronie www.skm.pkp.pl