SKM zarządza linią kolejową nr 250 Gdańsk Główny – Rumia. Jest to linia pierwszorzędna (wg klasyfikacji Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 10 września 1998 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie), funkcjonalnie wydzielona z systemu kolei i przeznaczona wyłącznie dla ruchu pasażerskiego (w szczególności wojewódzkich i lokalnych przewozów pasażerskich), normalnotorowa, dwutorowa, zelektryfikowana napięciem 3000 V prądu stałego.
Linię kolejową charakteryzują podstawowe parametry techniczno - eksploatacyjne, tj.:
1) maksymalna prędkość – 70 km/h,
2) dopuszczalny nacisk osi:
a) na całej długości linii kolejowej nr 250 wynosi 221 kN/oś tj. 22,5 tony/oś,
b) na torach stacyjnych stacji Gdynia Cisowa Postojowa wynosi 221 kN/oś tj. 22,5 tony/oś, z wyjątkiem toru 151, 204 i 205 gdzie dopuszczalny nacisk osi na szynę wynosi 148,72 kN/oś tj. 15,2 tony/oś,
3) skrajnia budowli – dla odcinków linii niepoddanych modernizacji - typu „B”, dla odcinków zmodernizowanych po 2016 roku – „GU1”:
a) minimalny rozstaw toru - 3500 mm,
b) minimalna odległość urządzeń - 2200 mm od osi toru dla skrajni typu „B” i 2 000 mm dla skrajni „GU1” (na prostej),
c) nominalna wysokość peronu - 960 mm, w odległości min. 1650 mm od osi toru
4) typ łączności pociągowej – ogólna sieciowa, radiołączność pociągowa PKP PLK S.A., kanał 5,
5) minimalna długość peronów przystanków na linii – 198 metrów,
6) długość drogi hamowania – 485 metrów,
7) linia wyposażona jest w przytorowe urządzenia samoczynnego hamowania pociągów.
Na linii kolejowej nr 250 znajdują się następujące posterunki ruchu:
Lp. | Nazwa | oznaczenie | lokalizacja | obsługa |
1 | Nastawnia Zdalnego Sterowania | GG-SKM | st. Gdynia Główna | SKM |
2 | Obiekt Zdalnego Sterowania | GOr-SKM | st. Gdynia Orłowo | SKM |
3 | Obiekt Zdalnego Sterowania | Sp-SKM | st. Sopot | SKM |
4 | Obiekt Zdalnego Sterowania | Gol-SKM | st. Gdańsk Oliwa | SKM |
5 | Obiekt Zdalnego Sterowania | Wr-SKM | st. Gdańsk Wrzeszcz | SKM |
6 | Nastawnia Zdalnego Sterowania | G-SKM | st. Gdańsk Główny | SKM |
7 | Obiekt Zdalnego Sterowania | GCh-SKM | st. Gdynia Chylonia | SKM |
8 | Nastawnia Zdalnego Sterowania | GCA | st. Gdynia Cisowa Postojowa | SKM |
9 | Obiekt Zdalnego Sterowania | GC1 | st. Gdynia Cisowa Postojowa | SKM |
Lp. 1 – NZS Gdynia steruje OZS wymienionym w Lp. 2
Lp. 6 – NZS G-SKM steruje OZS wymienionymi w p. 3-5
Nadzór i operatywne kierowanie ruchem na linii kolejowej nr 250 należy do Dyspozytury Przedsiębiorstwa SKM.