Jeśli zdarzy się, że z jakiejś przyczyny podróżny nie posiada biletu podczas kontroli:
Przypominamy, że wezwanie do zapłaty należy odebrać i szczegółowo zapoznać się z pouczeniem znajdującym się na odwrocie wezwania. W uzasadnionych przypadkach istnieje możliwość przesłania lub złożenia reklamacji. Nieodebrane wezwanie nie powoduje zaniechania dochodzenia należności przez przewoźnika.
Opłata za wezwanie:
Wskazaną w wezwaniu kwotę należy wpłacić w ciągu 14 dni za pośrednictwem banku, poczty na rachunek BGK Oddział w Gdańsku 93 1130 1121 0080 0116 9520 0015, na odcinku wpłaty musi się znajdować seria i numer wezwania.
Wpłaty można również dokonać w:
Reklamacje od wezwania do zapłaty należy przesłać, względnie składać na adres:
PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Spółka z o.o.
ul. Morska 350 A
81-002 Gdynia
tel. 058 721 27 78
w dni robocze w godz. 7.30-14.30
Reklamację można również składać osobiście w siedzibie Wydziału Obsługi Posprzedażowej mieszczącej się w budynku Dworca Podmiejskiego stacji Gdynia Główna obok kas biletowych SKM:
Gdynia, Plac Konstytucji 1,
w dni robocze w godz. 8.00 - 14.00
tel. 58 721 27 78
lub w każdej kasie biletowej PKP SKM.
Do pisemnej reklamacji należy dołączyć:
Podstawa prawna:
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 24 lutego 2006r. w sprawie ustalania stanu przesyłek oraz postępowania reklamacyjnego - (jako odnośnik) Dz.U. nr 38 poz.266 z późn.zm.
Ustawa Prawo Przewozowe z dnia 15 listopada 1984r. (jako odnośnik) Dz.U. z 2017 r. poz. 1983 z późn.zm.,
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 20 stycznia 2005r. (jako odnośnik) w sprawie sposobu ustalania wysokości opłat dodatkowych z tytułu przewozu osób zabranych ze sobą do przewozu rzeczy i zwierząt oraz wysokości opłaty manipulacyjnej - (jako odnośnik) Dz.U. nr 14 poz.117,
Regulamin przewozu osób, rzeczy i zwierząt przez PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o., (RPO-SKM)
Taryfa przewozowa SKM (TP-SKM) zawierająca postanowienia taryfowe o przewozie osób, rzeczy i zwierząt w pociągach PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o.,
Cennik usług przewozowych PKP SKM w Trójmieście Sp. z o.o. (C-SKM).
Dane adresowe Urzędu Transportu Kolejowego:
Urząd Transportu Kolejowego
Aleje Jerozolimskie 134
02-305 Warszawa
nr infolinii: 801 044 080 lub 22 460 40 80
adres e-mail: pasazer@utk.gov.pl
PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o., informuje o funkcjonowaniu Rzecznika Praw Pasażera Kolei, którego zadaniem jest pozasądowe rozwiązywanie sporów w związku ze świadczonymi przez PKP SKM usługami.
Z Rzecznikiem Praw Pasażera Kolei można skontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej: rzecznik@pasazer.gov.pl, lub za pośrednictwem poczty tradycyjnej na adres:
Rzecznik Praw Pasażera Kolei
przy Prezesie Urzędu Transportu Kolejowego
Al. Jerozolimskie 134
02-305 Warszawa
Więcej informacji na stronie www.pasazer.gov.pl
Dla biletów zakupionych przez platformy internetowe reklamacje i skargi można składać przez:
1) przez stronę https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL
2) na adres reklamacje@skm.pkp.pl
Miejsca dla osób podróżujących z rowerami wyznacza się w zależności od typu taboru. Na wagonach ezt i szt znajdują się piktogramy informujące o możliwości przewozu roweru oraz braku możliwości przewozu roweru w danym wagonie, przy czym w wagonach szt przewóz rowerów odbywa się wyłącznie na podstawie odpłatnej rezerwacji dokonanej w kasie biletowej SKM (nie dotyczy biletów miesięcznych na przewóz roweru). Dopuszcza się także możliwość zakupu biletu dla przewożonego roweru w pociągu u kierownika pociągu/konduktora.
W pociągach można przewozić wyłącznie tyle rowerów, ile jest miejsc przystosowanych do ich przewozu, przy czym w miejscu tym rower winien być zabezpieczony poprzez umieszczenie go w stojaku. Kierownik pociągu/konduktor sprawuje nadzór nad przewożoną liczbą rowerów zarówno w wagonach ezt jak i szt, tym samym kierownik pociągu/konduktor ma prawo odmówić przewozu roweru, jeśli w pociągu wszystkie miejsca przeznaczone do przewozu rowerów są zajęte.
Podróżny, który nie zarezerwował miejsca dla przewożonego roweru w wagonie szt jest obowiązany zgłosić się do kierownika pociągu/konduktora, w celu uzyskania informacji o możliwości przewozu roweru. Jeżeli kierownik pociągu/konduktor wyznaczy osobie podróżującej z rowerem miejsce do przewozu roweru poza miejscem oznaczonym piktogramami, to za bezpieczny przewóz roweru, w sposób nieuciążliwy dla pozostałych podróżnych, odpowiedzialna jest osoba przewożąca rower.
W przypadku zwrotu biletu niewykorzystanego z powodu odmowy przewozu roweru w pociągu, poświadczony przez kierownika pociągu/konduktora bilet o niewykorzystaniu podlega zwrotowi w każdej kasie biletowej SKM. Zwrotowi podlegają także bilety na przejazd podróżnych, którzy otrzymali odmowę przewozu roweru w pociągu, wówczas gdy nie dokonali uprzednio rezerwacji miejsca na rower w kasie biletowej SKM lub chcieli zakupić bilet na stacji/przystanku gdzie nie ma czynnej kasy biletowej. Warunkiem dokonania zwrotu jest zgłoszenie się podróżnego do kierownika pociągu/konduktora w celu dokonania odpowiedniego poświadczenia na bilecie. W przypadku biletu zakupionego za pośrednictwem telefonu komórkowego lub za pośrednictwem platformy internetowej, od kierownika pociągu/konduktora należy uzyskać odpowiednie poświadczenie. Zwrot należności za bilet zakupiony za pośrednictwem telefonu komórkowego lub za pośrednictwem platformy internetowej, jest możliwy w drodze pisemnej reklamacji wniesionej do SKM – w trybie i na zasadach określonych w § 23 Regulaminu przewozu osób, rzeczy i zwierząt przez PKP SKM w Trójmieście Sp. z o.o. (RPO-SKM).
W wagonach ezt dopuszcza się przewóz rowerów w przedziałach przyległych do kabiny maszynisty, z której prowadzony jest pociąg. Przejazd podróżnych w wyżej wymienionych przedziałach jest zabroniony. Podróżny może przebywać w tym przedziale wyłącznie na czas niezbędny dla postawienia tam roweru oraz odbioru roweru, przy czym rower winien być zabezpieczony poprzez umieszczenie go w stojaku. W takich przedziałach:
a) można przewozić wyłącznie tyle rowerów, ile jest miejsc przystosowanych do ich przewozu,
b) nadzór nad przewożonym rowerem sprawuje podróżny, przebywając w pierwszym przedsionku lub pierwszym przedziale wagonu."
1. Grupowy przewóz osób dotyczy przejazdów grup zorganizowanych przez szkoły, uczelnie, biura podróży, zakłady pracy, parafie, zrzeszenia, placówki opiekuńcze itp.
2. Grupowy przewóz osób może odbywać się:
1) w pociągach przewidzianych w rozkładzie jazdy, lub
2) w pociągach nadzwyczajnych lub wagonach zarezerwowanych na wniosek zamawiającego, uruchamianych przez SKM na pisemny wniosek zamawiającego, w miarę możliwości eksploatacyjnych.
W przypadku braku takiej możliwości SKM może odmówić przewozu.
3. Warunkiem przejazdu grupowego, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, jest:
1) zakup biletu na przejazd grupy – w kasie biletowej lub u kierownika pociągu/konduktora/upoważnionego do kontroli – w przypadku grup liczących do 100 osób i grup przewożących maksymalnie 6 rowerów, z zastrzeżeniem, że przejazd rowerów odbywa się bezpłatnie wyłącznie wagonami ezt. Postanowienia § 8 ust. 1 pkt 3 Regulaminu przewozu osób, rzeczy i zwierząt przez PKP SKM w Trójmieście SP. z o.o. (RPO-SKM) stosuje się odpowiednio, z tym że nie ma możliwości przejazdu grupowego w szt. W przypadku przewozu rowerów w szt obowiązuje rezerwacja miejsc,
2) uzyskanie zgody SKM – w siedzibie SKM w dni robocze w godz. 8.00 -14.00 po złożeniu przez organizatora wypełnionego „Zgłoszenia przejazdu grupy” – w przypadku grup liczących powyżej 100 osób lub grup przewożących więcej niż 6 rowerów, z zastrzeżeniem, że przejazd rowerów odbywa się bezpłatnie wyłącznie wagonami ezt. Postanowienia § 8 ust. 1 pkt 3 Regulaminu przewozu osób, rzeczy i zwierząt przez PKP SKM w Trójmieście SP. z o.o. (RPO-SKM) stosuje się odpowiednio, z tym że nie ma możliwości przejazdu grupowego w szt. W przypadku przewozu rowerów w szt obowiązuje rezerwacja miejsc.
W przypadku sprzedaży biletu grupowego, o którym mowa w pkt 1, dla grup liczących powyżej 50 osób – fakt sprzedaży takiego biletu kasjerzy są zobowiązani zgłaszać do Wydziału MS w dni robocze (w godzinach 7.00-15.00) bądź do Dyspozytora liniowego SKM (w godzinach 15.00-7.00).
4. Warunkiem uruchomienia pociągu nadzwyczajnego lub wagonu zarezerwowanego na wniosek zamawiającego, w przypadku wskazanym w ust. 2 pkt 2 jest złożenie przez zamawiającego pisemnego wniosku do SKM.
5. W celu uzyskania zgody SKM na przejazd grupowy lub uruchomienie pociągu nadzwyczajnego/ wagonu zarezerwowanego na wniosek, zamawiający powinien zwrócić się do SKM, najpóźniej na:
1) 14 dni roboczych przed zamierzonym przejazdem grupy w pociągu przewidzianym w rozkładzie jazdy – dla grup liczących powyżej 100 osób i grup przewożących więcej niż 6 rowerów, z zastrzeżeniem, że przejazd rowerów odbywa się bezpłatnie wyłącznie wagonami ezt. Postanowienia § 8 ust. 1 pkt 3 Regulaminu przewozu osób, rzeczy i zwierząt przez PKP SKM w Trójmieście SP. z o.o. (RPO-SKM) stosuje się odpowiednio, z tym że zapisów nie stosuje się do pociągów objętych rezerwacją (szt);
2) 14 dni roboczych przed zamierzonym przejazdem w pociągu nadzwyczajnym lub wagonie zarezerwowanym na wniosek zamawiającego.
Zamówienia złożone w terminie późniejszym niż wyżej określone, przyjmuje się w miarę możliwości.
Szczegółowe informacje na temat grupowego przewozu osób znajdują się w § 15 Regulaminu Przewozu Osób, Rzeczy i Zwierząt przez PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście sp. z o.o. (RPO - SKM) oraz § 37 - 39 Taryfy Przewozowej SKM (TP-SKM) zawierająca postanowienia taryfowe o przewozie osób, rzeczy i zwierząt w pociągach PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o.
Dane kontaktowe
Sekretariat Spółki:
tel. +48 58 721 29 11
lub tel. +48 573 446 855
tel. +48 58 721 27 50
fax 58 721 29 91
pon.-pt.: godz. 7.30-15.00
e-mail: skm@skm.pkp.pl
Informacja SKM:
tel. +48 58 721 21 70
lub tel. +48 573 446 856
całodobowo
Reklamacje
tel. +48 58 721 27 78
pon.-pt.: godz. 8.00-14.00
Windykacja
tel. +48 58 721 29 76
pon.-pt.: godz. 8.00-14.00
e-mail: windykacja@skm.pkp.pl
Punkt Rzeczy Znalezionych
tel. +48 58 721 28 16
pon.-pt.: godz. 7.30-14.30
e-mail: biurorz@skm.pkp.pl
SOK PKP SKM:
tel. +48 58 721 11 72
lub tel. +48 573 446 857
tel kom. +48 668 163 171
fax 58 781 97 30
całodobowo
Inspektor Ochrony Danych
Agnieszka Tokarska
pon.-pt.: godz. 8.00-14.00
tel. +48 58 721 29 69