W momencie zakończenia transakcji na adres e-mail zostaje przesłany bilet w formacie PDF. W przypadku jego braku należy zwrócić się z wnioskiem o weryfikację na adres e-mail pomoc@koleo.pl.
Bilety można nabyć również bez logowania.
Szczegóły dotyczące zwrotów za bilety dostępne są pod linkiem. W razie dalszych wątpliwości prosimy o kontakt z Wydziałem Obsługi Posprzedażowej pod numerem telefonu 58 721 27 78 (od poniedziałku do piątku, w godzinach 08:00 – 14:00).
Podróżny, który otrzymał w pociągu bilet na opłatę dodatkową/wezwanie do zapłaty ze względu na brak dokumentu uprawniającego do ulgi/biletu okresowego może złożyć w terminie 7 dni reklamację w trybie opłaty manipulacyjnej.
Reklamacja musi zawierać:
Informujemy, że druki/formularze dotyczące reklamacji znajdują się na stronie internetowej www.skm.pkp.pl oraz we wszystkich kasach SKM, w których można złożyć reklamację. Można ją również złożyć osobiście w Wydziale Obsługi Posprzedażowej (znajdującym się w budynku Dworcu Podmiejskiego na stacji Gdynia Główna) lub listownie na adres:
PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o. o.,
ul. Morska 350a, 81-002 Gdynia.
Podróżny, który przed rozpoczęciem podróży nie nabył biletu na przejazd (w kasie biletowej, placówce upoważnionej do sprzedaży biletów, w elektronicznym automacie biletowym lub za pośrednictwem telefonu komórkowego), może nabyć bilet również w pociągu. Za skasowanie (wydanie) biletu w pociągu pobiera się opłatę w wysokości określonej w Cenniku usług SKM (4,00 zł bilet jednorazowy, 8,00 zł bilet okresowy).
Opłaty za wydanie biletu w pociągu /skasowanie biletu kartkowego nie pobiera się od podróżnych rozpoczynających przejazd na przystanku osobowym w czasie, gdy kasa biletowa jest nieczynna, nie ma kasy biletowej lub nie sprzedaje się w kasie biletów danego rodzaju.
Skargę można złożyć korzystając z formularza, w każdej kasie biletowej SKM, na adres e-mail skargi@skm.pkp.pl oraz telefonicznie pod numerem telefonu 58 721 27 78 (od poniedziałku do piątku, w godzinach 08:00 – 14:00).
Odpowiedź na skargę udzielana jest w ciągu 30 dni od daty jej wpływu.
Uznaje się dzień wpływu środków pieniężnych na konto PKP SKM a nie dzień dokonania wpłaty. Zapłata do 7 dni skutkuje obniżeniem opłaty dodatkowej o 50% natomiast po upływie tego terminu obowiązuje pełna kwota opłaty dodatkowej.
Zgodnie z art. 509 KC wierzyciel może bez zgody dłużnika przenieść wierzytelność na osobę trzecią (przelew), chyba że sprzeciwiałoby się to ustawie, zastrzeżeniu umownemu albo właściwości zobowiązania. Wraz z wierzytelnością przechodzą na nabywcę wszelkie związane z nią prawa, w szczególności roszczenie o zaległe odsetki.
Przedawnienie nie oznacza, że dług znika. PKP SKM wciąż może dochodzić go na drodze polubownej. Ma prawo również dopisać zadłużoną osobę do biura informacji gospodarczej, zwanego rejestrem dłużników.
Obsługa pociągu SKM udziela bezwzględnej pomocy przy wsiadaniu oraz wysiadaniu z pociągu, jeżeli zostanie powiadomiona o fakcie przejazdu osoby o ograniczonej zdolności poruszania się przynajmniej 48 godzin przed zamierzonym terminem podróży. Zgłoszenie konieczności pomocy należy przekazać na numer infolinii SKM 58 721 12 11
W przypadku braku stosownego zgłoszenia obsługa pociągu udziela pomocy przy wsiadaniu oraz wysiadaniu z pociągu w miarę możliwości.
Niestety, posiadacze legitymacji Zasłużonego Honorowego Dawcy Krwi nie posiadają uprawnień do ulgowych przejazdów w pociągach PKP SKM.
PKP SKM obsługuje linie komunikacyjne Lębork – Gdańsk Śródmieście oraz Gdynia Główna/Gdańsk Wrzeszcz - Kartuzy/Kościerzyna.
Bilety na przejazdy pociągami PKP SKM dostępne są:
Dokumentem potwierdzającym wiek dziecka może być np. dowód osobisty, paszport lub akt urodzenia dziecka.
W opisywanym przypadku, w dniu 26 listopada nie można korzystać już z ulgi na podstawie legitymacji studenckiej.