PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o., umożliwia zakup biletów za pośrednictwem następujących kanałów sprzedaży:
- bilety jednorazowe na przejazd "TAM",
- bilety strefowe: Dobowe i Trzydobowe,
- bilety zbiorowe na przejazd "TAM",
- bilety tygodniowe na przejazd "TAM i z POWROTEM”,
- bilety miesięczne na przejazd „TAM” lub „TAM i z POWROTEM”,
- bilety na przewóz psa,
- bilety na przewóz rzeczy pod opieką podróżnego,
- rezerwację miejsca na przewóz roweru,
- bilet miesięczny na przewóz roweru,
- bilety jednorazowe oraz miesięczne z ulgową usługą transportową,
- bilety według ofert: Wspólny Bilet i Pakiet Podróżnika,
- Promocyjny Bilet Miesięczny „Tandemowy”. Wykaz kas, w których można nabyć bilet znajduje się pod adresem: www.skm.pkp.pl/dla-pasazera/taryfy-i-przepisy/oferty/artykul/promocyjny-bilet-miesieczny-tandemowy-nowe-ceny-od-10-grudnia-2017-roku,
- bilety jednorazowe 24 i 72 – godzinne lub okresowe metropolitalne. Informacje odnośnie lokalizacji kas biletowych wraz z godzinami ich otwarcia i zamknięcia, w których można nabyć bilety metropolitalne znajdują się pod adresem: mzkzg.org/punkty-sprzedazy-biletow-jednorazowych-24-i-72-godzinnych oraz na stronie: mzkzg.org/punkty-sprzedazy-biletow-okresowych;
- bilety na przejazdy pociągami uruchamianymi przez: PKP Intercity S.A., POLREGIO S.A., Łódzką Kolej Aglomeracyjną a Sp. z o.o., Koleje Wielkopolskie Sp. z o.o., Koleje Mazowieckie Sp. z o.o., Koleje Małopolskie Sp. z o.o., Koleje Śląskie Sp. z o.o., Arriva RP Sp. z o.o.
Ponadto w kasach biletowych PKP SKM można:
- dokonać dopłaty do posiadanego biletu wg taryfy normalnej lub z ulgą handlową,
- uregulować należności wynikające z umowy przewozu: gotówką lub kartą płatniczą, a w niektórych kasach także przelewem, na warunkach określonych w odrębnych przepisach, po wcześniejszym uzyskaniu zgody,
- uzyskać informacje m.in. o ogólnych warunkach zawarcia umowy, warunkach najniższych opłat za przejazd/przewóz lub o rozkładzie jazdy pociągów,
- złożyć reklamację lub opłacić należności wynikające z wezwania do zapłaty wystawionego w pociągu,
- uzyskać informację na temat przejazdów grup zorganizowanych. Więcej informacji na stronie: http://www.skm.pkp.pl/dla-pasazera/zgloszenie-przejazdu-grupowego,
- otrzymać: „Poświadczenie o zgłoszeniu braku ważnego biletu na przejazd”, gdy nie nabyli biletu z powodu braku drobnych pieniędzy w kasie lub usterki elektronicznej kasy biletowej lub „Zaświadczenie o opóźnieniu pociągu”,
- dokonać zmiany umowy przewozu przed rozpoczęciem podróży albo w miejscu zatrzymania pociągu na drodze przewozu,
- dokonać zwrotu lub wymiany zakupionego biletu.
Szczegółowe informacje odnośnie lokalizacji kas biletowych znajdują się pod adresem: http://skm.pkp.pl/dla-pasazera/taryfy-i-przepisy/wykaz-kas-i-automatow
Bilety kartkowe do kasowników należy skasować przed wejściem do pociągu w kasowniku. Ważność biletu kartkowego rozpoczyna się od chwili skasowania biletu w kasowniku elektronicznym i jest ważny 3 godziny od momentu skasowania biletu. Odcisk kasownika wskazuje datę, godzinę i minutę skasowania. Kasowniki znajdują się w tunelu, budynku dworca bądź na peronie.

Bilety jednorazowe sprzedawane według Taryfy Pomorskiej na trasy lub w strefach, na których istnieje możliwość przesiadki lub przerwy w podróży, stanowią wspólny bilet w rozumieniu Rozporządzenia (UE) 2021/782. Wyjątkiem są bilety, gdzie przejazd odbywa się pomiędzy dwoma sąsiadującymi przystankami.
- „PKP Intercity” S.A.,
- POLREGIO S.A.,
- Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Sp. z o.o.,
- Kolei Wielkopolskich Sp. z o.o.,
- „Kolei Mazowieckich – KM” sp. z o.o.,
- Kolei Małopolskich sp. z o.o.,
- Kolei Śląskich Sp. z o.o.,
- Arriva RP Sp. z o.o.
W automatach biletowych zlokalizowanych w obrębie stacji i przystanków, na których zatrzymują się pociągi PKP SKM można zakupić:
- bilety jednorazowe na przejazd „TAM”,
- strefowe: Dobowe i Trzydobowe,
- bilety tygodniowe na przejazd "TAM i z POWROTEM”,
- bilety miesięczne na przejazd „TAM” lub „TAM i z POWROTEM”,
- bilety na przewóz psa,
- bilety na przewóz rzeczy pod opieką podróżnego,
- bilety jednorazowe oraz miesięczne z ulgową usługą transportową,
- rezerwację miejsca na przewóz roweru (w wybranych automatach biletowych),
- bilet miesięczny na przewóz roweru.
Termin ważności biletu jednorazowego, w zależności od odległości:
- na odległość do 50 km – wynosi 3 godziny od daty i godziny wydania lub wskazanych przez podróżnego,
- na odległość od 51 do 100 km – 6 godzin licząc od daty i godziny wydania lub wskazanych przez podróżnego,
- na odległość 101 km albo więcej – wynosi 1 dzień (dzień liczy się od godziny 0.00 do godziny 24.00).
Z 30 - dniowym terminem przedsprzedaży można nabyć bilety dobowe jak i miesięczne.
Szczegółowe informacje odnośnie lokalizacji automatów biletowych znajdują się pod adresem: http://skm.pkp.pl/dla-pasazera/taryfy-i-przepisy/wykaz-kas-i-automatow
Bilety jednorazowe sprzedawane według Taryfy Pomorskiej na trasy lub w strefach, na których istnieje możliwość przesiadki lub przerwy w podróży, stanowią wspólny bilet w rozumieniu Rozporządzenia (UE) 2021/782. Wyjątkiem są bilety, gdzie przejazd odbywa się pomiędzy dwoma sąsiadującymi przystankami.
Płatność za bilety w automacie możesz uiścić gotówką lub kartą płatniczą.
Z aplikacji Sky Cash mogą korzystać wszyscy posiadacze telefonów z systemami Android lub iOS. Aplikację SkyCash można pobrać za darmo w dedykowanych sklepach z aplikacjami: Sklep Google Play lub App Store, wpisując w wyszukiwarce "SkyCash", a następnie należy pobrać zawartość aplikacji na swój telefon.
Po określeniu relacji przejazdu tj. stacji początkowej i końcowej, daty i godziny wyjazdu wystarczy podać pozostałe dane np.: liczbę osób, rodzaj zniżki, informację czy przewożony jest np. bagaż lub pies. Ostatni krok to wybór rodzaju płatności i zatwierdzenie transakcji. Zakupu można dokonać przy użyciu np. karty płatniczej.
Za pośrednictwem aplikacji SkyCash można nabyć:
- bilety jednorazowe na przejazd „TAM”,
- bilety strefowe: Dobowe i Trzydobowe,
- bilety tygodniowe na przejazd "TAM i z POWROTEM”,
- bilety miesięczne na przejazd „TAM” lub „TAM i z POWROTEM”,
- bilety na przewóz psa,
- bilety na przewóz rzeczy pod opieką podróżnego,
- bilety jednorazowe oraz miesięczne z ulgową usługą transportową,
- rezerwację na przewóz roweru „TAM”.
Termin ważności biletu jednorazowego, rozpoczyna się od godziny wskazanej przez podróżnego na bilecie. Termin w zależności od odległości:
- na odległość do 50 km – wynosi 3 godziny ,
- na odległość od 51 do 100 km – wynosi 6 godzin,
- na odległość 101 km albo więcej – wynosi 1 dzień (dzień liczy się od godziny 0.00 do godziny 24.00).
Do terminu ważności nie wlicza się czasu niezbędnego na zakup biletu.
Z 30 - dniowym terminem przedsprzedaży można nabyć bilety jednorazowe, dobowe, na przewóz rzeczy/psa/rezerwację miejsca na przewóz roweru oraz bilety miesięczne.
Po dokonaniu płatności bilet zostaje automatycznie zapisany w pamięci urządzenia.
Podczas kontroli wystarczy okazać kierownikowi pociągu/konduktorowi/osobie upoważnionej do kontroli właściwy bilet wyświetlony na ekranie urządzenia mobilnego, poprzez wybranie opcji „Kontrola biletów”. Koniecznym do okazania biletu przez aplikację SkyCash podczas kontroli jest posiadanie połączenia z Internetem.
Bilety jednorazowe sprzedawane według Taryfy Pomorskiej na trasy lub w strefach, na których istnieje możliwość przesiadki lub przerwy w podróży, stanowią wspólny bilet w rozumieniu Rozporządzenia (UE) 2021/782. Wyjątkiem są bilety, gdzie przejazd odbywa się pomiędzy dwoma sąsiadującymi przystankami.
Z aplikacji Jakdojade mogą korzystać wszyscy posiadacze telefonów z systemami Android lub iOS. Aplikację Jakdojade można pobrać za darmo w dedykowanych sklepach z aplikacjami: Sklep Google Play lub App Store, wpisując w wyszukiwarce "Jakdojade", a następnie należy pobrać zawartość aplikacji na swój telefon.
Po określeniu rodzaju biletu tj. jednorazowy lub okresowy, należy wybrać relacje przejazdu czyli stację początkową i końcową, datę i godzinę wyjazdu oraz podać pozostałe dane np.: liczbę osób, rodzaj zniżki, informację czy przewożony jest np. bagaż lub pies. Ostatni krok to wybór rodzaju płatności i zatwierdzenie transakcji. Zakupu można dokonać przy użyciu karty płatniczej lub płatnością elektroniczną (BLIK).
Za pośrednictwem aplikacji Jakdojade można nabyć:
- bilety jednorazowe na przejazd „TAM”,
- bilety tygodniowe na przejazd "TAM i z POWROTEM”,
- bilety miesięczne na przejazd „TAM” lub „TAM i z POWROTEM”,
- bilety strefowe: Dobowe i Trzydobowe,
- bilety na przewóz psa,
- bilety na przewóz rzeczy pod opieką podróżnego,
- bilety jednorazowe oraz miesięczne z ulgową usługą transportową,
- rezerwację na przewóz roweru „TAM”.
Termin ważności biletu jednorazowego, rozpoczyna się od godziny wskazanej przez podróżnego na bilecie. Termin w zależności od odległości:
- na odległość do 50 km – wynosi 3 godziny ,
- na odległość od 51 do 100 km – wynosi 6 godzin,
- na odległość 101 km albo więcej – wynosi 1 dzień (dzień liczy się od godziny 0.00 do godziny 24.00).
Do terminu ważności nie wlicza się czasu niezbędnego na zakup biletu.
Z 30 - dniowym terminem przedsprzedaży można nabyć bilety jednorazowe, dobowe i miesięczne.
Podczas kontroli wystarczy okazać kierownikowi pociągu/konduktorowi/osobie upoważnionej do kontroli właściwy bilet wyświetlony na ekranie urządzenia mobilnego, poprzez wybranie opcji „Kontrola biletów”. Koniecznym do okazania biletu przez aplikację Jakdojade podczas kontroli jest posiadanie połączenia z Internetem.
Bilety jednorazowe sprzedawane według Taryfy Pomorskiej na trasy lub w strefach, na których istnieje możliwość przesiadki lub przerwy w podróży, stanowią wspólny bilet w rozumieniu Rozporządzenia (UE) 2021/782. Wyjątkiem są bilety, gdzie przejazd odbywa się pomiędzy dwoma sąsiadującymi przystankami.
Z aplikacji KOLEO mogą korzystać wszyscy posiadacze telefonów z systemami Android lub iOS. Aplikację KOLEO można pobrać za darmo w dedykowanych sklepach z aplikacjami: Sklep Google Play lub App Store, wpisując w wyszukiwarce "KOLEO", a następnie należy pobrać zawartość aplikacji na swój telefon.
Po określeniu relacji przejazdu tj. stacji początkowej i końcowej, daty i godziny wyjazdu oraz dokonać wyboru pociągu i przewoźnika. W kolejnych krokach należy zalogować się w aplikacji i podać pozostałe dane np.: liczbę osób, rodzaj zniżki. Ostatni krok to wybór rodzaju płatności i zatwierdzenie transakcji. Zakupu można dokonać przelewem, kartą płatniczą, płatnością elektroniczną (BLIK) lub przedpłaconym "kontem KOLEO".
Za pośrednictwem aplikacji KOLEO można nabyć:
- bilety jednorazowe na przejazd „TAM”,
- bilety tygodniowe na przejazd "TAM i z POWROTEM”,
- bilety miesięczne na przejazd „TAM” lub „TAM i z POWROTEM”,
- bilety strefowe: Dobowe i Trzydobowe,
- bilety na przewóz psa „TAM”,
- bilety na przewóz rzeczy pod opieką podróżnego „TAM”,
- rezerwację na przewóz roweru „TAM”,
- bilet miesięczny na przewóz roweru,
- bilety jednorazowe oraz miesięczne z ulgową usługą transportową.
Termin ważności biletu jednorazowego, rozpoczyna się od godziny wskazanej przez podróżnego na bilecie. Termin w zależności od odległości:
- na odległość do 50 km – wynosi 3 godziny ,
- na odległość od 51 do 100 km – wynosi 6 godzin,
- na odległość 101 km albo więcej – wynosi 1 dzień (dzień liczy się od godziny 0.00 do godziny 24.00).
Do terminu ważności nie wlicza się czasu niezbędnego na zakup biletu.
Z 30 – dniowym terminem przedsprzedaży można nabyć bilety jednorazowe, dobowe i miesięczne.
Podczas kontroli wystarczy okazać kierownikowi pociągu/konduktorowi/osobie upoważnionej do kontroli właściwy bilet wyświetlony na ekranie urządzenia mobilnego, poprzez wybranie opcji „Kontrola biletów”. Koniecznym do okazania biletu przez aplikację KOLEO podczas kontroli jest posiadanie połączenia z Internetem.
Bilety jednorazowe sprzedawane według Taryfy Pomorskiej na trasy lub w strefach, na których istnieje możliwość przesiadki lub przerwy w podróży, stanowią wspólny bilet w rozumieniu Rozporządzenia (UE) 2021/782. Wyjątkiem są bilety, gdzie przejazd odbywa się pomiędzy dwoma sąsiadującymi przystankami.
Z aplikacji BILKOM mogą korzystać wszyscy posiadacze telefonów z systemami Android lub iOS. Aplikację BILKOM można pobrać za darmo w dedykowanych sklepach z aplikacjami: Sklep Google Play lub App Store, wpisując w wyszukiwarce "BILKOM", a następnie należy pobrać zawartość aplikacji na swój telefon.
Zakupu można dokonać przelewem, kartą płatniczą lub płatnością elektroniczną (BLIK).
Za pośrednictwem aplikacji BILKOM można nabyć:
- bilety jednorazowe na przejazd „TAM”,
- bilety na przewóz psa "TAM",
- bilety na przewóz rzeczy pod opieką podróżnego "TAM",
- rezerwację na przewóz roweru "TAM",
- bilety jednorazowe z ulgową usługą transportową,
- bilety według oferty: Wspólny Bilet i Pakiet Podróżnika.
Termin ważności biletu jednorazowego, rozpoczyna się od godziny wskazanej przez podróżnego na bilecie. Termin w zależności od odległości:
- na odległość do 50 km – wynosi 3 godziny ,
- na odległość od 51 do 100 km – wynosi 6 godzin,
- na odległość 101 km albo więcej – wynosi 1 dzień (dzień liczy się od godziny 0.00 do godziny 24.00).
Do terminu ważności nie wlicza się czasu niezbędnego na zakup biletu.
Podczas kontroli wystarczy okazać kierownikowi pociągu/konduktorowi/osobie upoważnionej do kontroli właściwy bilet wyświetlony na ekranie urządzenia mobilnego, poprzez wybranie opcji „Kontrola biletów”. Koniecznym do okazania biletu przez aplikację BILKOM podczas kontroli jest posiadanie połączenia z Internetem.
Bilety jednorazowe sprzedawane według Taryfy Pomorskiej na trasy lub w strefach, na których istnieje możliwość przesiadki lub przerwy w podróży, stanowią wspólny bilet w rozumieniu Rozporządzenia (UE) 2021/782. Wyjątkiem są bilety, gdzie przejazd odbywa się pomiędzy dwoma sąsiadującymi przystankami.
Za pośrednictwem platformy „KOLEO” można nabyć:
- bilety jednorazowe na przejazd „TAM”,
- bilety tygodniowe na przejazd "TAM i z POWROTEM”,
- bilety miesięczne na przejazd „TAM” lub „TAM i z POWROTEM”,
- bilety strefowe: Dobowe i Trzydobowe,
- bilety na przewóz psa "TAM",
- bilety na przewóz rzeczy pod opieką podróżnego "TAM",
- rezerwację na przewóz roweru "TAM",
- bilet miesięczny na przewóz roweru,
- bilety jednorazowe oraz miesięczne z ulgową usługą transportową.
Bilety przez platformę KOLEO można zakupić całodobowo:
- po zalogowaniu się do swojego konta na portalu internetowym. Do zalogowania się niezbędne jest podanie adresu e-mail wskazanego podczas rejestracji konta oraz hasła;
- bez logowania – do finalizacji zakupu niezbędne jest podanie imienia i nazwiska oraz adresu poczty elektronicznej, na który zostanie przesłany link umożliwiający pobranie biletu internetowego.
Ważnym jest, że bilety przez platformę można nabyć z 30 – dniowym terminem przedsprzedaży, a termin ważności biletu jednorazowego rozpoczyna się od godziny wskazanej na bilecie, przy czym podróż należy rozpocząć w ciągu 30 minut od godziny wskazanej na bilecie (np. w przypadku zakupu biletu na godzinę 12:00, podróż należy rozpocząć do godziny 12:30).
Termin ważności biletu jednorazowego, rozpoczyna się od godziny wskazanej przez podróżnego na bilecie. Termin w zależności od odległości:
- na odległość do 50 km – wynosi 3 godziny ,
- na odległość od 51 do 100 km – wynosi 6 godzin,
- na odległość 101 km albo więcej – wynosi 1 dzień (dzień liczy się od godziny 0.00 do godziny 24.00).
Do terminu ważności nie wlicza się czasu niezbędnego na zakup biletu.
Z 30 – dniowym terminem przedsprzedaży można nabyć bilety jednorazowe, dobowe i miesięczne.
Warunkiem korzystania z platformy „KOLEO” jest:
- zainstalowanie w systemie jednej z następujących przeglądarek internetowych z włączoną obsługą JavaScript: Internet Explorer 10+, Google Chrome 34+, Firefox 30+, Safari 6+,
- w przypadku korzystania z urządzenia mobilnego zainstalowanie jednej z następujących przeglądarek: Mobile Safari, iOS 7+, Mobile Chrome, Android 4.4+,Mobile IE, Windows Phone 8 lub wersja późniejsza.
W celu zakupu biletu przez platformę „KOLEO” należy:
- podać liczbę osób wg taryfy normalnej lub ulgowej oraz w przypadku korzystania z ulgi wybrać rodzaj ulgi;
- wybrać relację przejazdu lub strefę obowiązywania biletu;
- wybrać datę i godzinę odjazdu oraz dzień rozpoczęcia ważności biletu;
- na podstawie zaprezentowanego w portalu rozkładu jazdy pociągów, wskazać połączenie, którym będzie realizowany przejazd;
- wybrać spośród ofert zaprezentowanych w portalu, te na podstawie których będzie realizowany przejazd;
- zatwierdzić wybór i przejść do płatności;
- dokonać płatności online za bilet. W przypadku braku dokonania płatności w wymaganym terminie zamówienie zostanie automatyczne anulowane.
Kup bilet za pośrednictwem platformy internetowej „KOLEO” na: https://bilety.skm.pkp.pl/
Bilety jednorazowe sprzedawane według Taryfy Pomorskiej na trasy lub w strefach, na których istnieje możliwość przesiadki lub przerwy w podróży, stanowią wspólny bilet w rozumieniu Rozporządzenia (UE) 2021/782. Wyjątkiem są bilety, gdzie przejazd odbywa się pomiędzy dwoma sąsiadującymi przystankami.
Podczas kontroli w pociągu – w przypadku posiadania biletu zakupnego przez platformę internetową „KOLEO”– należy okazać właściwy bilet wyświetlony na urządzeniu mobilnym lub wręczyć bilet wydrukowany na kartce papieru formatu A4.
Za pośrednictwem platformy „BILKOM” można nabyć:
- bilety jednorazowe na przejazd „TAM”,
- bilety na przewóz psa „TAM",
- bilety na przewóz rzeczy pod opieką podróżnego „TAM” ,
- rezerwację miejsca na przewóz roweru „TAM”,
- bilety jednorazowe z ulgową usługą transportową,
- bilety według oferty: Wspólny Bilet i Pakiet Podróżnika.
Bilety przez platformę BILKOM można zakupić całodobowo, z wyjątkiem przerwy (w godzinach 23:45 – 00:30, a w pierwszym dniu każdego miesiąca do 01:00):
- po zalogowaniu się do swojego konta na portalu internetowym. Do zalogowania się niezbędne jest podanie adresu e-mail wskazanego podczas rejestracji konta oraz hasła;
- bez logowania – do finalizacji zakupu niezbędne jest podanie imienia i nazwiska oraz adresu poczty elektronicznej. Z chwilą otrzymania potwierdzenia płatności, platforma umożliwia pobranie biletu w formie pliku PDF. Podróżny otrzymuje na podany przez niego adres e-mail bilet w formie pliku PDF.
Ważnym jest, że bilety przez platformę można nabyć z 30 – dniowym terminem przedsprzedaży, a termin ważności biletu jednorazowego rozpoczyna się od godziny wskazanej na bilecie, przy czym podróż należy rozpocząć w ciągu 30 minut od godziny wskazanej na bilecie (np. w przypadku zakupu biletu na godzinę 12:00, podróż należy rozpocząć do godziny 12:30).
Termin ważności biletu jednorazowego, rozpoczyna się od godziny wskazanej przez podróżnego na bilecie. Termin w zależności od odległości:
- na odległość do 50 km – wynosi 3 godziny ,
- na odległość od 51 do 100 km – wynosi 6 godzin,
- na odległość 101 km albo więcej – wynosi 1 dzień (dzień liczy się od godziny 0.00 do godziny 24.00).
Do terminu ważności nie wlicza się czasu niezbędnego na zakup biletu.
Podróżny może nabyć bilet przez:
- platformę „BILKOM”– za pośrednictwem urządzenia umożliwiające korzystanie z sieci Internet poprzez przeglądarkę Internet Explorer 11 (lub nowszą), Mozilla 54 (lub nowszą), Google Chrome albo przeglądarkę kompatybilną z włączoną obsługą JavaScript i cookies, dla korzystania z aplikacji natywnej Serwisu Urządzenie powinno posiadać system operacyjny nie starszy niż Android 4.4 (Kitkat) API Level 19, lub
- aplikację mobilną BILKOM – dostępną w sklepie Google w wersji Android 8.0 + (która jest portfelem biletów) oraz w której wszystkie pozostałe funkcje poza zakupem biletów dostępne są poprzez aplikację internetową.
W celu zakupu biletu przez platformę „BILKOM” należy:
- wybrać relacje przejazdu lub strefę obowiązywania biletu;
- wybrać datę i godzinę odjazdu oraz dzień rozpoczęcia ważności biletu;
- na podstawie zaprezentowanego w portalu rozkładu jazdy pociągów, wskazać połączenie, którym będzie realizowany przejazd;
- podać dane podróżnego;
- wybrać spośród ofert zaprezentowanych w portalu, te na podstawie których będzie realizowany przejazd. Portal umożliwia wybranie najkorzystniejszej oferty;
- podać liczbę osób wg taryfy normalnej lub ulgowej oraz w przypadku korzystania z ulgi wybrać rodzaj ulgi;
- zatwierdzić wybór i przejść do płatności;
- zapoznać się i zaakceptować aktualny: „Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną za pośrednictwem serwisu BILKOM” obsługiwanego przez PKP Informatyka spółka sp. z o.o. oraz RPO-PKP SKM;
- oznaczyć opcje otrzymania Faktury VAT;
- dokonać płatności online za bilet. W przypadku braku dokonania płatności w wymaganym terminie zamówienia zostanie automatycznie anulowane.
Kup bilet za pośrednictwem platformy internetowej „BILKOM” na: https://beta.bilkom.pl/
Bilety jednorazowe sprzedawane według Taryfy Pomorskiej na trasy lub w strefach, na których istnieje możliwość przesiadki lub przerwy w podróży, stanowią wspólny bilet w rozumieniu Rozporządzenia (UE) 2021/782. Wyjątkiem są bilety, gdzie przejazd odbywa się pomiędzy dwoma sąsiadującymi przystankami.
Podczas kontroli w pociągu – w przypadku posiadania biletu zakupionego przez platformę internetową „BILKOM”– należy okazać właściwy bilet wyświetlony na urządzeniu mobilnym lub wręczyć bilet wydrukowany na kartce papieru formatu A4.
- bilety jednorazowe - na przejazd w relacji od stacji/przystanku wsiadania do stacji wskazanej przez podróżnego „TAM” lub w relacji powrotnej wskazanej przez podróżnego,
- bilety strefowe: Dobowe, Trzydobowe,,
- bilety grupowe na przejazd „TAM” - z zastrzeżeniem, że w pociągu można nabyć bilety wyłącznie, gdy przejazd rozpoczyna się na stacji, na której nie jest prowadzona sprzedaż biletów grupowych,
- bilety tygodniowe na przejazd "TAM i z POWROTEM”,
- bilety miesięczne na przejazd „TAM” lub „TAM i z POWROTEM”,
- bilety na przewóz psa - na przejazd w relacji od stacji/przystanku wsiadania do stacji wskazanej przez podróżnego „TAM” lub w relacji powrotnej wskazanej przez podróżnego,
- bilety na przewóz rzeczy pod opieką podróżnego - na przejazd w relacji od stacji/przystanku wsiadania do stacji wskazanej przez podróżnego „TAM” lub w relacji powrotnej wskazanej przez podróżnego,
- rezerwację miejsca na przewóz roweru,
- bilety miesięczne na przewóz roweru,
- bilety zerowe do biletu miesięcznego na rower,
- bilety na przewóz roweru (zabrany jako dodatkowy),
- bilety jednorazowe oraz miesięczne z ulgową usługą transportową.
Ponadto w pociągu PKP SKM można:
- dokonać dopłaty do posiadanego biletu wg taryfy normalnej lub z ulgą handlową,
- dokonać zmiany umowy przewozu przed rozpoczęciem podróży albo w miejscu zatrzymania pociągu na drodze przewozu,
- uregulować należności wynikające z umowy przewozu: gotówką lub kartą płatniczą,
- uzyskać Poświadczenie na bilecie o jego całkowitym lub częściowym niewykorzystaniu,
- uzyskać informacje m.in. o ogólnych warunkach zawarcia umowy, warunkach najniższych opłat za przejazd/przewóz lub o rozkładzie jazdy pociągów.
Termin ważności biletu jednorazowego, w zależności od odległości:
- na odległość do 50 km – wynosi 3 godziny od daty i godziny wydania lub wskazanych przez podróżnego,
- na odległość od 51 do 100 km – 6 godzin licząc od daty i godziny wydania lub wskazanych przez podróżnego,
- na odległość 101 km albo więcej – wynosi 1 dzień (dzień liczy się od godziny 0.00 do godziny 24.00).
Z 30 – dniowym terminem przedsprzedaży można nabyć bilety miesięczne.
Podróżny, który przed rozpoczęciem podróży nie nabył biletu na przejazd (w kasie biletowej, placówce upoważnionej do sprzedaży biletów, w automacie biletowym, za pośrednictwem telefonu komórkowego lub platformy internetowej), albo nie skasował biletu kartkowego, może nabyć bilet lub odpowiednio – skasować bilet kartkowy do kasownika – również w pociągu u kierownika pociągu/konduktora/osoby upoważnionej do kontroli. Za skasowanie biletu w pociągu pobiera się opłatę określoną w Cenniku usług PKP SKM.
Podróżny, obowiązany jest zgłosić się do kierownika pociągu/konduktora/upoważnionego do kontroli w celu nabycia lub skasowania biletu niezwłocznie po wejściu do pociągu, przy czym zobowiązany jest wejść do pociągu pierwszymi drzwiami licząc od czoła pociągu (kierunku jazdy) i zgłosić się do kierownika pociągu/konduktora/upoważnionego do kontroli w celu nabycia lub skasowania biletu, a w przypadku nieobecności ww. w tej części pociągu – oczekiwać na jego przybycie.
Opłaty za wydanie biletu w pociągu/skasowanie biletu kartkowego nie pobiera się:
- od osób z niepełnosprawnością lub osób o ograniczonej możliwości poruszania się,a także ich opiekunów, niezależnie od stacji/przystanku osobowego rozpoczęcia podróży – pod warunkiem okazania podczas zakupu biletu dokumentu potwierdzającego ww. status, z zastrzeżeniem pkt 2 – 4. Z obowiązku tego zwolnione są osoby z widoczną niepełnoprawnością fizyczną (stałą lub czasową);
- od osób, które ukończyły 60 lat – pod warunkiem okazania podczas zakupu biletu, dokumentu stwierdzającego wiek;
- od osób odbywających przejazd z dzieckiem w wieku do lat 6 – pod warunkiem okazania podczas zakupu biletu, na żądanie kierownika pociągu/konduktora/osoby upoważnionej do kontroli, dokumentu stwierdzającego wiek dziecka;
- od kobiet w ciąży – pod warunkiem okazania podczas zakupu biletu, na żądanie kierownika pociągu/konduktora/osoby upoważnionej do kontroli dokumentu potwierdzającego ciążę (prawo do pomocy nie jest uzależnione od przedstawienia odpowiedniego zaświadczenia);
- od osób małoletnich, którzy odbywają przejazd bez rodzica/opiekuna i nie ukończyli 13. roku życia,
- od osób rozpoczynających przejazd na stacji/przystanku osobowym w czasie, gdy kasa biletowa jest nieczynna, nie ma kasy biletowej lub nie sprzedaje się w kasie biletów danego rodzaju (nawet w przypadku czynnego automatu biletowego na stacji/przystanku osobowym);
- od osób, które chciały uregulować należności za przejazd/przewóz kartą płatniczą u kierownika pociągu/konduktora/osoby upoważnionej do kontroli bezpośrednio po wejściu do pociągu jednak terminal płatniczy był niesprawny lub brak było zasięgu dla transmisji danych, albo z innych przyczyn leżących po stronie przewoźnika nie było możliwe zrealizowanie transakcji;
- od osób, które nie nabyły biletu z powodu braku drobnych pieniędzy w kasie lub usterki elektronicznej kasy biletowej i posiadają wydane przez tę kasę „Poświadczenie o niemożności wydania biletu w kasie lub w pociągu PKP SKM”;
- od osób posiadających bilet ze stemplem „Dalej”wydany przez punkt o ograniczonym zakresie odprawy lub bilet z adnotacją „Dalej”, poświadczoną podpisem i stemplem identyfikacyjnym wystawcy biletu, wydany przez kierownika pociągu/konduktora/osobę upoważnioną do kontroli w innym pociągu, w tym też pociągu innego przewoźnika kolejowego;
- od osób wsiadających na stacji/przystanku osobowym, na której brak jest elektronicznych kasowników biletowych;
- w przypadku zmiany umowy przewozu, przed rozpoczęciem podróżny albo w miejscu zatrzymania pociągu na drodze przewozu, o ile podróżny zgłosi zamiar dokonania zmiany umowy zgodnie z postanowieniami § 19 RPO-PKP SKM.
Bilety jednorazowe sprzedawane według Taryfy Pomorskiej na trasy lub w strefach, na których istnieje możliwość przesiadki lub przerwy w podróży, stanowią wspólny bilet w rozumieniu Rozporządzenia (UE) 2021/782. Wyjątkiem są bilety, gdzie przejazd odbywa się pomiędzy dwoma sąsiadującymi przystankami.