Jak i gdzie zakupić bilet

PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o., umożliwia zakup biletów za pośrednictwem następujących kanałów sprzedaży.

W kasach biletowych:

1. własnych i agencyjnych:

  1. można zakupić:
    • bilety jednorazowe na przejazd "TAM",
    • strefowe: Dobowe i Trzydobowe,
    • Zbiorowe na przejazd "TAM",
    • bilety jednorazowe na przejazd „TAM” lub „TAM i z POWROTEM”,
    • strefowe: Dobowe, Dobowe Rodzinne, Dobowe Grupowe i Trzydobowe,
    • zbiorowe na przejazd „TAM” lub „TAM i z POWROTEM”,
    • okresowe na przejazd „TAM” lub „TAM i z POWROTEM”,
    • bilety na przewóz psa,
    • bilety na przewóz rzeczy pod opieką podróżnego,
    • rezerwację miejsca na przewóz roweru,
    • bilet miesięczny na przewóz roweru,
    • bilety według ofert: Wspólny Bilet i Pakiet Podróżnika,
    • Promocyjny Bilet Miesięczny „Tandemowy”. Wykaz kas, w których można nabyć bilet znajduje się pod adresem: www.skm.pkp.pl/dla-pasazera/taryfy-i-przepisy/oferty-i-promocje/artykul/promocyjny-bilet-miesieczny-tandemowy-nowe-ceny-od-10-grudnia-2017-roku,
    • bilety jednorazowe 24 i 72 – godzinne lub okresowe metropolitalne. Informacje odnośnie lokalizacji kas biletowych wraz z godzinami ich otwarcia i zamknięcia, w których można nabyć bilety metropolitalne znajdują się pod adresem: mzkzg.org/punkty-sprzedazy-biletow-jednorazowych-24-i-72-godzinnych oraz na stronie: mzkzg.org/punkty-sprzedazy-biletow-okresowych;
    • bilety na przejazdy pociągami uruchamianymi przez: PKP Intercity S.A., POLREGIO Sp. z o.o., Łódzką Kolej Aglomeracyjną a Sp. z o.o., Koleje Wielkopolskie Sp. z o.o., Koleje Mazowieckie Sp. z o.o., Koleje Małopolskie Sp. z o.o., Koleje Śląskie Sp. z o.o., Arriva RP Sp. z o.o.,
  2. dokonać dopłaty do posiadanego biletu wg taryfy normalnej lub z ulgą handlową,
  3. można uregulować należności wynikające z umowy przewozu: gotówką lub kartą płatniczą, a w niektórych kasach także przelewem, na warunkach określonych w odrębnych przepisach, po wcześniejszym uzyskaniu zgody,
  4. można uzyskać informacje m.in. o ogólnych warunkach zawarcia umowy, warunkach najniższych opłat za przejazd/przewóz lub o rozkładzie jazdy pociągów,
  5. można złożyć reklamację lub opłacić należności wynikające z wezwania do zapłaty wystawionego w pociągu,
  6. można uzyskać informację na temat przejazdów grup zorganizowanych. Więcej informacji na stronie: www.skm.pkp.pl/dla-pasazera/zgloszenie-przejazdu-grupowego,
  7. podróżni mogą otrzymać: „Poświadczenie o zgłoszeniu braku ważnego biletu na przejazd”, gdy nie nabyli biletu z powodu braku drobnych pieniędzy w kasie lub usterki elektronicznej kasy biletowej lub „Zaświadczenie o opóźnieniu pociągu”,
  8. mogą dokonać zmiany umowy przewozu przed rozpoczęciem podróży albo w miejscu zatrzymania pociągu na drodze przewozu,
  9. można dokonać zwrotu lub wymiany zakupionego biletu.

Szczegółowe informacje odnośnie lokalizacji kas biletowych znajdują się pod adresem: http://skm.pkp.pl/dla-pasazera/taryfy-i-przepisy/wykaz-kas-i-automatow

Pamiętaj!
Bilety kartkowe do kasowników należy skasować przed wejściem do pociągu w kasowniku. Ważność biletu  kartkowego rozpoczyna się od chwili skasowania biletu w kasowniku biletowym, przy czym odcisk kasownika wskazuje datę, godzinę i minutę skasowania. Kasowniki znajdują się w tunelu, budynku dworca bądź na peronie.

2. innych Spółek kolejowych:

  • „PKP Intercity” S.A.,
  • POLREGIO Sp. z o.o. ,
  • Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Sp. z o.o.,
  • Kolei Wielkopolskich Sp. z o.o.,
  • „Kolei Mazowieckich – KM” sp. z o.o.,
  • Kolei Małopolskich sp. z o.o.,
  • Kolei Śląskich Sp. z o.o.
  • Arriva RP Sp. z o.o.

Punkty sprzedaży biletów

W placówkach upoważnionych przez PKP SKM do sprzedaży biletów można nabyć wyłącznie bilety kartkowe do kasowników. Placówki te zlokalizowane są w obrębie stacji/przystanków, na których zatrzymują się pociągi PKP SKM tj.:

Lokalizacja punktu:

Miejsce usytuowania punktu:

Godziny otwarcia:

Gdańsk Politechnika

ul. Trubadurów 8a

Dni robocze:

Soboty:

Niedziele i święta:

04:30-19:0004:30-10:00

-

Gdańsk Wrzeszcz

Galeria Metropolia

Dni robocze:

Soboty:

Niedziele i święta:

09:00-21:0009:00-15:00-

Gdańsk Wrzeszcz

punkt handlowy w holu dworca

Dni robocze:

Soboty:

Niedziele i święta:

6:00-21:00

07:00-20:00

08:00-20:00 w niedziele, w święta nieczynne

Gdańsk Wrzeszcz

w obrębie przystanku Gdańsk Wrzeszcz ul. Dmowskiego 15

Dni robocze:

Soboty:

Niedziele i święta:

07:00- 18:00

07:00- 14:00

-

Gdańsk Port Lotniczy

hala przylotów Gdańsk Rębiechowo, ul. Słowackiego 200, 80-298 Gdańsk

Dni robocze:

Soboty:

Niedziele i święta:

6:00-21:00

6:00-21:00

6:00-21:00

Gdańsk Oliwa

przy zejściu do tunelu prowadzącego na peron

Dni robocze:

Soboty:

Niedziele i święta:

06:00-13:00,           13:45-16:30

-

-

Sopot Kamienny Potok

w obrębie przystanku Sopot Kamienny Potok, ul. Wejherowska 42

Dni robocze:

Soboty:

Niedziele i święta:

06:00-19:00

07:00-16:00

-

Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana

punkt handlowy w tunelu prowadzącym na peron SKM od strony miasta

Dni robocze:

Soboty:

Niedziele i święta:

06:00-21:00

07:00-20:00

08:00-19:00 w niedziele, w święta nieczynne

Gdynia Główna

punkt handlowy na peronie PKP SKM

Dni robocze:

Soboty:

Niedziele i święta:

06:00-21:00

07:00-20:00

10:00-18:00 w niedziele, w święta nieczynne

Gdynia Główna

punkt handlowy na Dworcu Głównym

Dni robocze:

Soboty:

Niedziele i święta:

06:00 -21:00

06:00-21:0006:00-21:00 w niedziele, w święta nieczynne

Przykładowy wzór biletu kartkowego do kasowników sprzedawany w placówkach upoważnionych przez PKP SKM:

Pamiętaj!
Bilety kartkowe do kasowników należy skasować przed wejściem do pociągu w kasowniku. Ważność biletu  kartkowego rozpoczyna się od chwili skasowania biletu w kasowniku biletowym, przy czym odcisk kasownika wskazuje datę, godzinę i minutę skasowania. Kasowniki znajdują się w tunelu, budynku dworca bądź na peronie.

Automaty biletowe

W automatach biletowych zlokalizowanych w obrębie stacji i przystanków, na których zatrzymują się poc. PKP SKM można zakupić:

  • bilety jednorazowe na przejazd „TAM”,
  • strefowe: Dobowe i Trzydobowe,
  • bilety jednorazowe na przejazd „TAM” lub „TAM i z POWROTEM”,
  • strefowe: Dobowe, Dobowe Rodzinne, Dobowe Grupowe i Trzydobowe,
  • okresowe na przejazd „TAM” lub „TAM i z POWROTEM”,
  • bilety na przewóz psa,
  • bilety na przewóz  rzeczy pod opieką podróżnego.
  • rezerwację miejsca na przewóz roweru,
  • bilet miesięczny na przewóz roweru,

Termin ważności biletu jednorazowego z automatu biletowego rozpoczyna się od chwili wydrukowania biletu, oraz od stacji na której zlokalizowany jest automat.  Podróżny za pośrednictwem automatu może nabyć bilet jednorazowy na przejazd wyłącznie w dniu zakupu biletu, na przejazd pociągiem  SKM jadącym do stacji przeznaczenia wybranej przez podróżnego. Jeśli pociąg nie dojeżdża do stacji przeznaczenia, bilet ważny jest również w najbliższym pociągu zmierzającym do tej stacji. Z 30-dniowym terminem przedsprzedaży sprzedawane są bilety na przejazdy wielokrotne.

Szczegółowe informacje odnośnie lokalizacji automatów biletowych znajdują się pod adresem: http://skm.pkp.pl/dla-pasazera/taryfy-i-przepisy/wykaz-kas-i-automatow

Ważne!

Płatność za bilety w automacie możesz uiścić gotówką lub kartą płatniczą.

 

Aplikacja mobilna

Aplikacja mobilna SkyCash:

Z aplikacji Sky Cash mogą korzystać wszyscy posiadacze telefonów z systemami Android lub iOS. Aplikację SkyCash można pobrać za darmo w dedykowanych sklepach z aplikacjami: Sklep Google Play lub App Store, wpisując w wyszukiwarce "SkyCash", a następnie należy pobrać zawartość aplikacji na swój telefon.


Po określeniu relacji przejazdu tj. stacji początkowej i końcowej, daty i godziny wyjazdu  wystarczy podać pozostałe dane np.: liczbę osób, rodzaj zniżki, informację czy przewożony jest np. bagaż lub pies.  Ostatni krok to wybór rodzaju płatności i zatwierdzenie transakcji. Zakupu można dokonać przy użyciu np. karty płatniczej.


Za pośrednictwem aplikacji SkyCash można nabyć:

  • bilety jednorazowe na przejazd „TAM”,
  • strefowe:  Dobowe i Trzydobowe,
  • bilety na przewóz psa,
  • bilety na przewóz rzeczy pod opieką podróżnego.

Termin ważności biletu zakupionego przez aplikację SkyCash rozpoczyna się od daty i godziny wybranej przez podróżnego i obowiązuje na przejazd pociągiem SKM jadącym do stacji przeznaczenia wybranej przez podróżnego. Jeżeli pociąg nie dojeżdża do stacji przeznaczenia, bilet ważny jest również w pociągu zmierzającym do tej stacji.  Po dokonaniu płatności bilet zostaje automatycznie zapisany w pamięci urządzenia.


Podczas kontroli wystarczy okazać kierownikowi pociągu/konduktorowi/osobie upoważnionej do kontroli właściwy bilet wyświetlony na ekranie urządzenia mobilnego, poprzez wybranie opcji „Kontrola biletów”. Koniecznym do okazania biletu przez aplikację SkyCash podczas kontroli jest posiadanie połączenia  z Internetem.

Aplikacja mobilna jakdojade:

Z aplikacji jakdojade mogą korzystać wszyscy posiadacze telefonów z systemami Android lub iOS. Aplikację jakdojade można pobrać za darmo w dedykowanych sklepach z aplikacjami: Sklep Google Play lub App Store, wpisując w wyszukiwarce "jakdojade", a następnie należy pobrać zawartość aplikacji na swój telefon.
 

Po określeniu rodzaju biletu tj. jednorazowy lub okresowy, należy wybrać relacje przejazdu czyli stację początkową i końcową, datę i godzinę wyjazdu oraz podać pozostałe dane np.: liczbę osób, rodzaj zniżki, informację czy przewożony jest np. bagaż lub pies. Ostatni krok to wybór rodzaju płatności i zatwierdzenie transakcji. Zakupu można dokonać przy użyciu karty płatniczej lub płatnością elektroniczną (BLIK).


Za pośrednictwem aplikacji jakdojade można nabyć:

  • bilety jednorazowe na przejazd „TAM”,
  • okresowe na przejazd „TAM” lub „TAM i z POWROTEM”,
  • strefowe: Dobowe i Trzydobowe,
  • bilety na przewóz psa,
  • bilety na przewóz rzeczy pod opieką podróżnego.

Termin ważności biletu jednorazowego, w zależności od odległości:

  1. na odległość do 50 km – wynosi 3 godziny od daty i godziny wydania lub wskazanych przez podróżnego,
  2. na odległość od 51 do 100 km – 6 godzin licząc od daty i godziny wydania lub wskazanych przez podróżnego,
  3. na odległość 101 km albo więcej  - wynosi 1 dzień (dzień liczy się od godziny 0.00 do godziny 24.00).

Z 30 - dniowym terminem przedsprzedaży można nabyć bilety jednorazowe jak i miesięczne.

Podczas kontroli wystarczy okazać kierownikowi pociągu/konduktorowi/osobie upoważnionej do kontroli właściwy bilet wyświetlony na ekranie urządzenia mobilnego, poprzez wybranie opcji „Kontrola biletów”. Koniecznym do okazania biletu przez aplikację jakdojade podczas kontroli jest posiadanie połączenia  z Internetem.

Aplikacja mobilna KOLEO:

Z aplikacji KOLEO mogą korzystać wszyscy posiadacze telefonów z systemami Android lub iOS. Aplikację KOLEO można pobrać za darmo w dedykowanych sklepach z aplikacjami: Sklep Google Play lub App Store, wpisując w wyszukiwarce , a następnie należy pobrać zawartość aplikacji na swój telefon.
 

Po określeniu relacji przejazdu tj. stacji początkowej i końcowej, daty i godziny wyjazdu  oraz dokonać wyboru pociągu i przewoźnika. W kolejnych krokach należy zalogować się w aplikacji i podać pozostałe dane np.: liczbę osób, rodzaj zniżki. Ostatni krok to wybór rodzaju płatności i zatwierdzenie transakcji. Zakupu można dokonać przy użyciu np. karty płatniczej.


Za pośrednictwem aplikacji KOLEO można nabyć:

  • bilety jednorazowe na przejazd „TAM”,
  • okresowe na przejazd „TAM” lub „TAM i z POWROTEM”,
  • strefowe: Dobowe i Trzydobowe,
  • bilety na przewóz psa,
  • bilety na przewóz rzeczy pod opieką podróżnego,
  • rezerwację na przewóz roweru,
  • bilet miesięczny na przewóz roweru.

Termin ważności biletu jednorazowego, w zależności od odległości:

  1. na odległość do 50 km – wynosi 3 godziny od daty i godziny wydania lub wskazanych przez podróżnego,
  2. na odległość od 51 do 100 km – 6 godzin licząc od daty i godziny wydania lub wskazanych przez podróżnego,
  3. na odległość 101 km albo więcej  - wynosi 1 dzień (dzień liczy się od godziny 0.00 do godziny 24.00).

Z 30 – dniowym terminem przedsprzedaży można nabyć bilety miesięczne.

Podczas kontroli wystarczy okazać kierownikowi pociągu/konduktorowi/osobie upoważnionej do kontroli właściwy bilet wyświetlony na ekranie urządzenia mobilnego, poprzez wybranie opcji „Kontrola biletów”. Koniecznym do okazania biletu przez aplikację KOLEO podczas kontroli jest posiadanie połączenia  z Internetem.

Platforma internetowa

Platforma internetowa „KOLEO”:
Za pośrednictwem platformy „KOLEO” można nabyć:

  • bilety jednorazowe na przejazd „TAM”,
  • okresowe na przejazd „TAM” lub „TAM i z POWROTEM”,
  • strefowe: Dobowe i Trzydobowe,
  • bilety na przewóz psa,
  • bilety na przewóz rzeczy pod opieką podróżnego,
  • rezerwację na przewóz roweru,
  • bilet miesięczny na przewóz roweru.

Bilety przez platformę KOLEO można zakupić całodobowo:

  • po zalogowaniu się do swojego konta na portalu internetowym. Do zalogowania się niezbędne jest podanie adresu e-mail wskazanego podczas rejestracji konta oraz hasła;
  • bez logowania – do finalizacji zakupu niezbędne jest podanie imienia i nazwiska oraz adresu poczty elektronicznej, na który zostanie przesłany link umożliwiający pobranie biletu internetowego.

Ważnym jest, że bilety przez platformę można nabyć z 30– dniowym terminem przedsprzedaży, a termin ważności biletu jednorazowego rozpoczyna się od godziny wskazanej na bilecie, przy czym podróż należy rozpocząć w ciągu 30 minut od godziny wskazanej na bilecie (np. w przypadku zakupu biletu na godzinę 12:00, podróż należy rozpocząć do godziny 12:30).


Warunkiem korzystania z platformy „KOLEO” jest:

  • zainstalowanie w systemie jednej z następujących przeglądarek internetowych z włączoną obsługą JavaScript: Internet Explorer 10+, Google Chrome 34+, Firefox 30+, Safari 6+.
  • w przypadku korzystania z urządzenia mobilnego zainstalowanie jednej z następujących przeglądarek: Mobile Safari, iOS 7+, Mobile Chrome, Android 4.4+,Mobile IE, Windows Phone 8 lub wersja późniejsza.

W celu zakupu biletu przez platformę „KOLEO” należy:

  • podać liczbę osób wg taryfy normalnej lub ulgowej oraz w przypadku korzystania z ulgi wybrać rodzaj ulgi;
  • wybrać relację przejazdu lub strefę obowiązywania biletu;
  • wybrać datę i godzinę odjazdu oraz dzień rozpoczęcia ważności biletu;
  • na podstawie zaprezentowanego w portalu rozkładu jazdy pociągów, wskazać połączenie, którym będzie realizowany przejazd;
  • wybrać spośród ofert zaprezentowanych w portalu, te na podstawie których będzie realizowany przejazd;
  • zatwierdzić wybór i przejść do płatności;
  • dokonać płatności online za bilet. W przypadku braku dokonania płatności w wymaganym terminie zamówienie zostanie automatyczne anulowane.

Kup bilet za pośrednictwem platformy internetowej „KOLEO” na: https://bilety.skm.pkp.pl/


Pamiętaj!
Podczas kontroli  w pociągu –w przypadku posiadania biletu zakupnego przez platformę internetową „KOLEO”– należy okazać właściwy bilet wyświetlony na urządzeniu mobilnym lub wręczyć bilet wydrukowany na kartce papieru formatu A4.


Platforma internetowa „BILKOM”:
Za pośrednictwem platformy „BILKOM” można nabyć:

  • bilety jednorazowe na przejazd „TAM”,
  • bilety na przewóz psa,
  • bilety na przewóz rzeczy pod opieką podróżnego,
  • rezerwację miejsca na przewóz roweru („TAM”),
  • bilety według oferty: Wspólny Bilet i Pakiet Podróżnika.


Bilety przez platformę BILKOM można zakupić całodobowo, z wyjątkiem przerwy (w godzinach 23:45 – 00:30, a w pierwszym dniu każdego miesiąca do 01:00):

  • po zalogowaniu się do swojego konta na portalu internetowym. Do zalogowania się niezbędne jest podanie adresu e-mail wskazanego podczas rejestracji konta oraz hasła;
  • bez logowania – do finalizacji zakupu niezbędne jest podanie imienia i nazwiska oraz adresu poczty elektronicznej. Z chwilą otrzymania potwierdzenia płatności, platforma umożliwia pobranie biletu w formie pliku PDF. Podróżny otrzymuje na podany przez niego adres e-mail bilet w formie pliku PDF.

Ważnym jest, że bilety przez platformę można nabyć z 30– dniowym terminem przedsprzedaży, a termin ważności biletu jednorazowego rozpoczyna się od godziny wskazanej na bilecie, przy czym podróż należy rozpocząć w ciągu 30 minut od godziny wskazanej na bilecie (np. w przypadku zakupu biletu na godzinę 12:00, podróż należy rozpocząć do godziny 12:30).


Podróżny może nabyć bilet przez:

  • platformę „BILKOM”– za pośrednictwem urządzenia umożliwiające korzystanie z sieci Internet poprzez przeglądarkę Internet Explorer 11 (lub nowszą), Mozilla 54 (lub nowszą), Google Chrome albo przeglądarkę kompatybilną z włączoną obsługą JavaScript i Cookiem, dla korzystania z aplikacji natywnej Serwisu Urządzenie powinno posiadać system operacyjny nie starszy niż Android 4.4 (Kitkat) API Level 19, lub
  • aplikację mobilną BILKOM – dostępną w sklepie Google w wersji Android 8.0 + (która jest portfelem biletów) oraz w której wszystkie pozostałe funkcje poza zakupem biletów dostępne są poprzez aplikację internetową.

W celu zakupu biletu przez platformę „BILKOM” należy:

  • wybrać relacje przejazdu lub strefę obowiązywania biletu;
  • wybrać datę i godzinę odjazdu oraz dzień rozpoczęcia ważności biletu;
  • na podstawie zaprezentowanego w portalu rozkładu jazdy pociągów, wskazać połączenie, którym będzie realizowany przejazd;
  • podać dane podróżnego;
  • wybrać spośród ofert zaprezentowanych w portalu, te na podstawie których będzie realizowany przejazd. Portal umożliwia wybranie najkorzystniejszej oferty;
  • podać liczbę osób wg taryfy normalnej lub ulgowej oraz w przypadku korzystania z ulgi wybrać rodzaj ulgi;
  • zatwierdzić wybór i przejść do płatności;
  • zapoznać się i zaakceptować aktualny: „Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną za pośrednictwem serwisu BILKOM” obsługiwanego przez PKP Informatyka spółka sp. z o.o. oraz RPO-PKP SKM;
  • oznaczyć opcje otrzymania Faktury VAT;
  • dokonać płatności online za bilet. W przypadku braku dokonania płatności w wymaganym terminie zamówienia zostanie automatycznie anulowane.

Kup bilet za pośrednictwem platformy internetowej „BILKOM” na: https://beta.bilkom.pl/


Pamiętaj!
Podczas kontroli  w pociągu –w przypadku posiadania biletu zakupionego przez platformę internetową „BILKOM”– należy okazać właściwy bilet wyświetlony na urządzeniu mobilnym lub wręczyć bilet wydrukowany na kartce papieru formatu A4.

Na pokładzie pociągu

W pociągu u kierownika pociągu/konduktora/osoby upoważnionej do kontroli biletów można:

  1. zakupić:
    • bilety jednorazowe na przejazd „TAM”,
    • strefowe: Dobowe, Trzydobowe,,
    • zbiorowe na przejazd „TAM” ,
    • okresowe na przejazd „TAM” lub „TAM i z POWROTEM”,
    • bilety na przewóz psa,
    • bilety na przewóz rzeczy pod opieką podróżnego,
    • rezerwację miejsca  na przewóz roweru,
    • bilet miesięczny na przewóz roweru,
    • bilet zerowy do biletu miesięcznego na rower,
    • bilet na przewóz roweru (zabrany jako dodatkowy);
  2. dokonać dopłaty do posiadanego biletu wg taryfy normalnej lub z ulgą handlową,
  3. dokonać zmiany umowy przewozu przed rozpoczęciem podróży albo w miejscu zatrzymania pociągu na drodze przewozu,
  4. uregulować należności wynikające z umowy przewozu: gotówką lub kartą płatniczą,
  5. uzyskać Poświadczenie na bilecie o jego całkowitym lub częściowym niewykorzystaniu,
  6. uzyskać informacje m.in. o ogólnych warunkach zawarcia umowy, warunkach najniższych opłat za przejazd/przewóz lub o rozkładzie jazdy pociągów.

Termin ważności biletu jednorazowego, w zależności od odległości:

  1. na odległość do 50 km – wynosi 3 godziny od daty i godziny wydania lub wskazanych przez podróżnego,
  2. na odległość od 51 do 100 km – 6 godzin licząc od daty i godziny wydania lub wskazanych przez podróżnego,
  3. na odległość 101 km albo więcej  - wynosi 1 dzień (dzień liczy się od godziny 0.00 do godziny 24.00).

Z 30 – dniowym terminem przedsprzedaży można nabyć bilety miesięczne.


Podróżny, który przed rozpoczęciem podróży nie nabył biletu na przejazd (w kasie biletowej,  placówce upoważnionej do sprzedaży biletów, w automacie biletowym,  za pośrednictwem telefonu komórkowego lub platformy internetowej), albo nie skasował biletu kartkowego, może nabyć bilet lub odpowiednio – skasować bilet kartkowy do kasownika – również w pociągu u kierownika pociągu/konduktora/osoby upoważnionej do kontroli. Za skasowanie biletu w pociągu pobiera się opłatę określoną w Cenniku usług PKP SKM).


Podróżny, obowiązany jest zgłosić się do kierownika pociągu/konduktora/upoważnionego do kontroli w celu nabycia lub skasowania biletu niezwłocznie po wejściu do pociągu, przy czym zobowiązany jest wejść do pociągu pierwszymi drzwiami licząc od czoła pociągu (kierunku jazdy) i zgłosić się do kierownika pociągu/ konduktora/upoważnionego do kontroli w celu nabycia lub skasowania biletu, a w przypadku nieobecności ww. w tej części pociągu – oczekiwać na jego  przybycie.

Opłaty za wydanie biletu w pociągu/skasowanie biletu kartkowego nie pobiera się od podróżnych:

  • niepełnosprawnych lub osób o ograniczonej sprawności ruchowej, a także ich opiekunów, niezależnie od stacji/przystanku osobowego rozpoczęcia podróży – pod warunkiem okazania podczas zakupu biletu dokumentu potwierdzającego ww. status, z zastrzeżeniem pkt 2 – 4. Z obowiązku tego zwolnione są osoby z widoczną niepełnoprawnością fizyczną (stałą lub czasową);
  • osób, które ukończyły 65 lat – pod warunkiem okazania podczas zakupu biletu, dokumentu stwierdzającego wiek;
  • osób odbywających przejazd z dzieckiem w wieku do lat 4 – pod warunkiem okazania podczas zakupu biletu, na żądanie kierownika pociągu/konduktora/osoby upoważnionej do kontroli, dokumentu stwierdzającego wiek dziecka;
  • kobiet w ciąży – pod warunkiem okazania podczas zakupu biletu, na żądanie kierownika pociągu/konduktora/osoby upoważnionej do kontroli dokumentu potwierdzającego ciążę;
  • rozpoczynających przejazd na stacji/przystanku osobowym w czasie, gdy kasa biletowa jest nieczynna, nie ma kasy biletowej lub nie sprzedaje się w kasie biletów danego rodzaju (nawet w przypadku czynnego automatu biletowego na stacji/przystanku osobowym);
  • którzy chcieli uregulować należności za przejazd/przewóz kartą płatniczą u kierownika pociągu/konduktora/osoby upoważnionej do kontroli bezpośrednio po wejściu do pociągu jednak terminal płatniczy był niesprawny lub brak było zasięgu dla transmisji danych, albo z innych przyczyn leżących po stronie przewoźnika nie było możliwe zrealizowanie transakcji;
  • którzy nie nabyli biletu z powodu braku drobnych pieniędzy w kasie lub usterki elektronicznej kasy biletowej i posiadają wydane przez tę kasę „Poświadczenie o niemożności wydania biletu w kasie lub w pociągu SKM”;
  • posiadających bilet ze stemplem „Dalej” wydany przez punkt o ograniczonym zakresie odprawy lub bilet z adnotacją „Dalej”, poświadczoną podpisem i stemplem identyfikacyjnym wystawcy biletu, wydany przez kierownika pociągu/konduktora/osobę upoważnioną do kontroli w innym pociągu, w tym też pociągu innego przewoźnika kolejowego;
  • wsiadających na stacji/przystanku osobowym, na której brak jest elektronicznych kasowników biletowych;
  • w przypadku zmiany umowy przewozu, przed rozpoczęciem podróżny albo w miejscu zatrzymania pociągu na drodze przewozu, o ile podróżny zgłosi zamiar dokonania zmiany umowy zgodnie z postanowieniami § 19 RPO-PKP SKM.   

POŁĄCZENIA SKM

Lębork - Wejherowo
Wejherowo - Gdańsk Śródmieście
Gdynia Gł - Kościerzyna
Gdańsk Gł - Kartuzy
Gdynia Gł - Gdańsk Wrzeszcz przez lotnisko
Gdańsk Główny - Gdańsk Stadion EXPO